Blanca de Miguel Molina

University Full Professor

Personal File

Blanca de Miguel Molina

Blanca de Miguel Molina

University Full Professor

BLANCA de Miguel Molina, Ph.D.University Professor (Business Organisation - UPV), Graduate in Economics and Business Studies (UV), PhD in Business Administration and Management (UPV), International Master in Business Administration Ford-Anglia-UPV, Master of Business Administration (Anglia Ruskin University). Her skills include designing and reviewing Business Models, User Needs Analysis, Design Thinking, and Service Design. Professor De Miguel was a manager in a family business until 1993. She has participated in and coordinated local, national and international research projects. She participates in the projects of Innoecotur (Generalitat Valenciana, coordinated by the UPV) and Music360 (Horizon Europe, coordinated by Vrije Universiteit Amsterdam).

CONTACT:

Department of Business Organisation

bdemigu@omp.upv.es

Faculty of Business Administration and Management
Universitat Politècnica de València
Camino de Vera, s/n
46022 Valencia

 

  • Cultural and creative industries: location, impact and business models.
  • Corporate social responsibility: companies in their communities, philanthropy, sustainability.
  • Business model analysis 
  • Sector analysis.
  • Peiró Signes, Angel (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Segarra-Oña, Marival; Perello-Marin, M Rosario; Santamarina-Campos, V.; Carabal-Montagud, Maria-Angeles … Catalá-Pérez, Daniel. Elaboration and Deployment of a Strategy for the Laboratory of Innovation in Circular Economy for Participation in International Calls (CIPPC/2021/057). (01/01/22 – 31/12/22).Apoyo competitivo a la transferencia y difusión de tecnología. GENERALITAT VALENCIANA.
  • Hervás Oliver, Jose Luis (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Sempere-Ripoll, Francisca; Estelles-Miguel, Sofia; Perello-Marin, M Rosario. Industry 4.0 and Innovation Modes in Companies and Clusters (PID2021-128878NB-I00). (01/09/22 – 31/08/25).Investigación competitiva proyectos. AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION.
  • Segarra-Oña, Marival (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; Santamarina-Campos, V.; Ribes-Giner, Gabriela; Peiró Signes, Angel … Miret Pastor, Luis Gaspar. Creation of an Innovation Platform for the Promotion and Implementation of a Circular Economy Strategy in the Tourism Sector of the Valencian Community (INNACC/2021/49). (01/01/21 – 30/09/23).Investigación competitiva proyectos. AGENCIA VALENCIANA DE LA INNOVACION.
  • de-Miguel-Molina, Blanca (I.P.); Almerich-Chulia, Ana; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; Santamarina-Campos, V.; Peiró Signes, Angel; de-Miguel-Molina, María … Catalá-Pérez, Daniel. Análisis de necesidades para el diseño e implementación de una solución de crowdfunding que dé soporte a las empresas informales y micropymes en la zona centro de Bogotá. (AD2009). (01/01/21 – 31/12/22).Investigación competitiva proyectos. UNIVERSIDAD POLITECNICA DE VALENCIA.
  • de-Miguel-Molina, María (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; Santamarina-Campos, V.. Museos resilientes y creativos (EIN2020-112410). (01/11/20 – 31/10/22).Investigación competitiva proyectos. AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION.
  • Hervás Oliver, Jose Luis (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Sempere-Ripoll, Francisca. Exploring New Emergent Topics In Industrial Cluster Research And Technological Innovation (AICO/2020/123). (01/01/20 – 31/12/21).Investigación competitiva proyectos. GENERALITAT VALENCIANA.
  • Hervás Oliver, Jose Luis (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Sempere-Ripoll, Francisca; Estelles-Miguel, Sofia; Boronat Moll, Carles. Innovacion Radical en los Clusters: Analizando Estrategias de Exploracion y Explotacion (RTI2018-095739-B-I00-AR). (01/01/19 – 30/09/22).Investigación competitiva proyectos. AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION.
  • Santamarina-Campos, V. (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; Buendía García, Félix; Segarra-Oña, Marival; Posadas-Yagüe, Juan-Luis … Poza-Lujan, Jose-Luis. Art, Registration And Transfer. Tools For Smart Digital Content In The Public Art. (APE/2017/030). (01/01/17 – 31/12/17).Relación científica y técnica internacional competitiva. GENERALITAT VALENCIANA.
  • Santamarina-Campos, V. (I.P.); de-Miguel-Molina, María (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca (I.P.); Poza-Lujan, Jose-Luis (I.P.); Juan, M.-Carmen; Segarra-Oña, Marival … Carboneras-Mas, Adrián. Technology Transfer Of Remotely Piloted Aircraft Systems (Rpas) For The Creative Industry (732433). (01/01/17 – 31/12/18).I+D Colaborativa competitiva. COMISION DE LAS COMUNIDADES EUROPEA.
  • de-Miguel-Molina, Blanca (I.P.); Carabal-Montagud, Maria-Angeles; Segarra-Oña, Marival; de-Miguel-Molina, María; Santamarina-Campos, V.; Poza-Lujan, Jose-Luis. Inclusive Communities Across Murals (Icam). Form The Virtual Library To The Open-Air Museum Of Street Mural Art (APE/2016/013). (01/01/16 – 31/12/16).Relación científica y técnica internacional competitiva. GENERALITAT VALENCIANA.
  • Santamarina-Campos, V. (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; Segarra-Oña, Marival; Valcarcel Andrés, Juan Cayetano; de-Miguel-Molina, María; Poza-Lujan, Jose-Luis. Technology Transfer Of Remotely Piloted Aircraft Systems (Rpas) For The Creative Industri. Airt (APE/2016/052). (01/01/16 – 31/12/16).Relación científica y técnica internacional competitiva. GENERALITAT VALENCIANA.
  • Peiró Signes, Angel (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Segarra-Oña, Marival; de-Miguel-Molina, María. Determinantes de la Eco-Innovacion en el Sector Hostelero. (GV/2015/003). (01/01/15 – 31/12/16).Investigación competitiva proyectos. GENERALITAT VALENCIANA.
  • Santamarina-Campos, V. (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Zalbidea Muñoz, Mª Antonia; Sánchez Pons, Mercedes; Regidor Ros, Jose Luis; Carabal-Montagud, Maria-Angeles … de-Miguel-Molina, María. Diseño e implementación de políticas culturales inclusivas: el muralismo uruguayo contemporáneo como herramienta de activación patrimonial sustentable (HAR2012-32060). (01/01/13 – 31/12/15).Investigación competitiva proyectos. MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL.
  • de-Miguel-Molina, Blanca (I.P.); García-Segovia, Purificación; Albors Garrigós, José; Hervás Oliver, Jose Luis; Martínez-Monzó, Javier; Santamarina-Campos, V.; de-Miguel-Molina, María. La Ciencia Avanzada Como Inspiración y Facilitadora de la Innovación en Industrias Creativas. el Caso de la Alta Cocina y la Restauración de Obras de Arte (SP20120346). (31/12/12 – 31/12/13).Investigación competitiva proyectos. UNIVERSIDAD POLITECNICA DE VALENCIA.
  • Santamarina-Campos, V. (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; Segarra-Oña, Marival; Valcarcel Andrés, Juan Cayetano; Yusa Marco, Dolores Julia … Fuster-López, Laura. Funcion Social del Muralismo Uruguayo del Siglo Xx Como Vehiculo y Modelo de Activacion Patrimonial Sustentable. Descentralizacion- Identidad y Memoria (11-CAP1-0136). (01/01/12 – 30/09/13).Relación científica y técnica internacional competitiva. AGENCIA ESPAÑOLA DE COOPERACION INTERNACIONAL.
  • Santamarina Campos, Virginia (I.P.); Miguel Molina, María Blanca De; Carabal Montagud, María Angeles; Valcarcel Andrés, Juan Cayetano; Martínez Bazán, Mª Luisa; Fuster López, Laura … Osca Pons, Mª Julia. Función social del muralismo uruguayo del siglo XX como vehículo y modelo de activación patrimonial sustentable. Descentralización, identidad y memoria (11-CAP1-0136). (01/10/11 – 31/03/13).Proyectos de investigación. Ministerio de Asuntos Exteriores.
  • Hervás Oliver, Jose Luis (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Albors Garrigós, José; Gil Pechuán, Ignacio; Sempere-Ripoll, Francisca. Analisis de la Innovacion Empresarial a Traves de la Capacidad de Absorcion Tecnologica y la Interaccion Empresa-Clusters Industriales: Medicion de la Influencia Micro en Lo Meso (ECO2010-17318). (07/01/11 – 31/12/13).Investigación competitiva proyectos. MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL.
  • de-Miguel-Molina, Blanca (I.P.); Albors Garrigós, José; Hervás Oliver, Jose Luis; Gomar Vidal, María Amparo. La Conservacion y Restauracion del Patrimonio Pictorico, ¿Una Industria Cultural o Creativa? Cooperacion y Transferencia de Conocimientos Nacionales e Internacionales (PAID-06-09-2677). (01/12/09 – 01/12/11).Investigación competitiva proyectos. UNIVERSIDAD POLITECNICA DE VALENCIA.
  • Ramón Fernández, Francisca (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Martinez Gomez, Victor David; Casar Furió, María Emilia. El Derecho Agrario Valenciano y Su Aplicacion a la Empresa Familiar Agroalimentaria: Aspectos Juridicos y Economicos (GV/2009/020). (01/01/09 – 31/12/10).Investigación competitiva proyectos. GENERALITAT VALENCIANA.
  • de-Miguel-Molina, María (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Martínez-Gómez, Mónica; Ramón Fernández, Francisca; Ribes-Giner, Gabriela; Oltra Gutiérrez, Juan Vicente. M-Menor: la Proteccion de Menor de Edad Ante los Servicios de la Sociedad de la Informacion por Telefonia Movil, con Especial Referencia a la Comunidad Valenciana (GVPRE/2008/102). (01/01/08 – 01/01/09).Proyectos de investigación. GENERALITAT VALENCIANA.
  • Miguel Fernández, Enrique De (I.P.); de-Miguel-Molina, Blanca; Marin-Garcia, Juan A. ; Dalmau Porta, Juan Ignacio; Segarra-Oña, Marival; de-Miguel-Molina, María. Influencia de la Factoria de Ford en Almussafes Sobre la Economia de la Comunidad Valenciana (1FD97-2133). (01/01/00 – 01/01/02).Proyectos de investigación. MINISTERIO DE EDUCACION ; MINISTERIO DE HACIENDA Y ADMINISTRACIONES PUBLICAS.
    • Boix Domenech, Rafael; de-Miguel-Molina, Blanca; Rausell Koster, Pau. (2022) The impact of cultural and creative industries on the wealth of countries, regions and municipalities. European Planning Studies, 9 (3), 1777 – 1797. 10.1080/09654313.2021.1909540
    • García-Ortega, Beatriz; Galán-Cubillo, Javier; de-Miguel-Molina, Blanca. (2022) CSR and CEO’s Moral Reasoning in the Automotive Industry in the Era of COVID-19. SAGE Open, 2 (12), 1 – 16. 10.1177/21582440221097377 
    • de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Catalá-Pérez, Daniel. (2021) The collaborative economy and taxi services: moving towards new business models in Spain. Research in Transportation Business & Management (39)1 – 13. 10.1016/j.rtbm.2020.100503 
    • de-Miguel-Molina, Blanca; de-Miguel-Molina, María; Santamarina-Campos, V.; Segarra-Oña, Marival. (2021) User involvement before the development of an indoor RPAS for the creative industries. International Journal of Micro Air Vehicles (13)1 – 14. 10.1177/1756829321992140 
    • de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Catalá-Pérez, Daniel; Santamarina-Campos, V.. (2021) Connecting passenger loyalty to preferences in the urban passenger transport: Trends from an empirical study of taxi vs. VTC services in Spain. Research in Transportation Business & Management (41)1 – 12. 10.1016/j.rtbm.2021.100661
    • García-Ortega, Beatriz; de-Miguel-Molina, Blanca; Chirivella González, Vicente. (2020) Stakeholder’s perceptions of mining industry in Peru: Community involvement in decision-making and their causal conditions. Revista Globalización, Competitividad y Gobernabilidad. Journal Globalization, Competitiveness & Governability, 1 (14), 48 – 61. 10.3232/GCG.2020.V14.N1.02 
    • García-Ortega, Beatriz; de-Miguel-Molina, Blanca; Chirivella González, Vicente. (2020) Responsabilidad social corporativa en la minería de Latinoamérica: un modelo multiactor. América Latina Hoy (86)23 – 40. 10.14201/alh.22369 
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Boix Domenech, Rafael; de-Miguel-Molina, María. (2019) Analysing innovation in museums through qualitative comparative analysis. Knowledge Management Research & Practice, 2 (17), 213 – 226. 10.1080/14778238.2019.1601505 
    • García-Ortega, Beatriz; de-Miguel-Molina, Blanca; Galán-Cubillo, Javier. (2019) Examining CEOs Moral Reasoning in the Automotive Industry. Sustainability, 21 (11), 1 – 24. 10.3390/su11215972 
    • de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Santamarina-Campos, V.. (2019) Visiting African American murals: a content analysis of Los Angeles, California. Journal of Tourism and Cultural Change, 2 (18), 201 – 217. 10.1080/14766825.2019.1597877
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Chirivella González, Vicente; García-Ortega, Beatriz. (2019) CEO letters: Social license to operate and community involvement in the mining industry. Business Ethics: A European Review, 1 (28), 36 – 55. 10.1111/beer.12205
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Hervás Oliver, Jose Luis; Boix Domenech, Rafael. (2019) Understanding innovation in creative industries: knowledge bases and innovation performance in art restoration organisations. Innovation, 3 (21), 421 – 442. 10.1080/14479338.2018.1562300 
    • Carabal-Montagud, Maria-Angeles; de-Miguel-Molina, Blanca; Santamarina-Campos, V.. (2019) Los Gremios Artesanales de la ciudad de Valencia: pasado y presente. Anales de la Real Academia de Cultura Valenciana, 94 (1), 91 – 116.
    • de-Miguel-Molina, María; Santamarina Campos, Virginia; Segarra-Oña, Marival; de-Miguel-Molina, Blanca. (2018) Regulation, Co-Regulation and Self-Regulation of Civil Unmanned Aircrafts in Europe. World Academy of Science, Engineering and Technology, 5 (12), 498 – 501. 
    • Santamarina Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María; Kröner, Stephan Ulrich; de-Miguel-Molina, Blanca. (2018) Development of an Indoor Drone Designed for the Needs of the Creative Industries. World Academy of Science, Engineering and Technology, 5 (12), 519 – 523. 10.1999/1307-6892/10009012 
    • de-Miguel-Molina, María; Santamarina-Campos, V.; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; de-Miguel-Molina, Blanca. (2018) Ethics for civil indoor drones: a qualitative analysis. International Journal of Micro Air Vehicles , 4 (1), 340 – 351. 10.1177/1756829318794004 
    • de-Miguel-Molina, Blanca; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival; Peiró Signes, Angel. (2018) Why and how hotel groups in luxury segments give back to their communities. International Journal of Tourism Research, 1 (2), 100 – 114. 10.1002/jtr.2166 
    • Santamarina Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Maria-Angeles. (2018) Application of Design Thinking for Technology Transfer of Remotely Piloted Aircraft Systems for the Creative Industry. World Academy of Science, Engineering and Technology, 5 (12), 457 – 463. 
    • Segarra-Oña, Marival; Peiró Signes, Angel; Albors Garrigós, José; de-Miguel-Molina, Blanca. (2017) Testing the Social Innovation Construct: An Empirical Approach to Align Socially Oriented Objectives, Stakeholder Engagement, and Environmental Sustainability. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 1 (24), 15 – 27. 10.1002/csr.1388
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Cunningham, Scott W.; Palop Marro, Fernando Ricardo. (2017) Analyzing Funding Patterns and Their Evolution in Two Medical Research Topics. International Journal of Innovation and Technology Management (Online), 2 (14), 1 – 39. 10.1142/S0219877017400107 
    • Sánchez-De La Guía, Lucía; Puyuelo, Marina; de-Miguel-Molina, Blanca. (2017) Terms and meanings of participation in product design: From user involvement to co-design. The Design Journal (Online), 1 (2), 4539 – 4551. 10.1080/14606925.2017.1352951 
    • Miguel Molina, María Blanca De; Chirivella González, Vicente; García-Ortega, Beatriz. (2016) Corporate philanthropy and community involvement. Analysing companies from France, Germany, the Netherlands and Spain.. Quality & Quantity, 6 (5), 2741 – 2766. 10.1007/s11135-015-0287-9
    • de-Miguel-Molina, María; Miguel Molina, María Blanca De; Santamarina Campos, Virginia; Segarra-Oña, Marival. (2016) Intangible Heritage and Gastronomy: The Impact of UNESCO Gastronomy Elements. Journal of Culinary Science & Technology, 4 (14), 293 – 310. 10.1080/15428052.2015.1129008
    • Hervás Oliver, Jose Luis; Rafael Boix; Miguel Molina, María Blanca De. (2015) Micro-geographies of creative industries clusters in Europe: From hot spots to assemblages. Papers in Regional Science, 4 (94), 753 – 772. 10.1111/pirs.12094
    • Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Albors Garrigós, José. (2014) Museums: Not Just Visiting Spaces but a Driving Force for the Use of Advanced S&T in the Restoration of Artworks. Journal of Administrative Sciences and Technology (214)1 – 21. 10.5171/2014.539873 
    • Albors Garrigós, José; Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María. (2014) Positioning in the Global Value Chain as a Sustainable Strategy: A Case Study in a Mature Industry. Administrative Sciences, 4, 155 – 172. 10.3390/admsci4020155 
    • Albors Garrigós, José; Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María. (2014) The Role of the Global Value Chain in New Competitive Environments: The Case of Mature Industries. IBIMA Business Review (214)1 – 18. 10.5171/2014.210236 
    • Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Rumiche-Sosa, Mariela Elizabeth. (2014) Luxury sustainable tourism in Small Island Developing States surrounded by coral reefs. Ocean & Coastal Management (98C)86 – 94. 10.1016/j.ocecoaman.2014.06.017
    • Rafael Boix; Hervás Oliver, Jose Luis; Miguel Molina, María Blanca De. (2013) I want creative neighbors. Do creative service spillovers cross regional boundaries?. Working Papers in Applied Economics, 15 (213), 1 – 49. 
    • Miguel Molina, María Blanca De; Hervás Oliver, Jose Luis; de-Miguel-Molina, María; Barbara Hedderich. (2013) Do museums innovate in the conservation and restoration of artwork? Differences between countries. Direccion y Organizacion, 2 (5), 17 – 30. 
    • de-Miguel-Molina, María; Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, María Blanca De; Segarra-Oña, Marival. (2013) Creative cities and sustainable development: mural-based tourism as a local public strategy. Direccion y Organizacion, 2 (5), 31 – 36. 
    • Peiró Signes, Angel; Segarra-Oña, Marival; Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María. (2012) Environmental’s Proactivity Measurement Tool Validation. International Business & Economics Research Journal (IBER), 13 (11), 1433 – 1438. 
    • Hervás Oliver, Jose Luis; Miguel Molina, María Blanca De. (2012) Micro-geographies of clusters of creative industries in Europe. Papers in Evolutionary Economic Geography, 9 (12), 1 – 49. 
    • Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival; Peiró Signes, Angel. (2012) National And International Knowledge Transfers When Using Technology On The Conservation & Restoration Of Paintings. International Business & Economics Research Journal (IBER), 13 (11), 1493 – 1498. 
    • Hervás Oliver, Jose Luis; Albors Garrigós, José; Miguel Molina, María Blanca De. (2012) The role of a firm’s absorptive capacity and the technology transfer process in clusters: How effective are technology centres in low-tech clusters?. Entrepreneurship and Regional Development, 7 (24), 523 – 559. 10.1080/08985626.2012.710256 
    • Segarra-Oña, Marival; Peiró Signes, Angel; Miguel Molina, Mª Del Rosario De; Miguel Molina, María Blanca De. (2012) Análisis del estado del arte de la proactividad medioambiental en el sector industrial valenciano. ¿Qué buscan las empresas, mejorar la responsabilidad social corporativa o lavar su imagen?. Anales de la Real Academia de Cultura Valenciana, 87, 227 – 258.
    • Miguel Molina, María Blanca De; Hervás Oliver, Jose Luis. (2012) Creative service business and regional performance: evidence for the European regions. Service Business1 – 18. 10.1007/s11628-012-0165-7
    • Miguel Molina, Mª Del Rosario De; Martínez Gómez, Mónica; Miguel Molina, María Blanca De; Ribes Giner, Gabriela. (2012) A quantitative study on mobile services aimed at children and self-regulation in Spain. Quality & Quantity, 46, 1795 – 1806. 10.1007/s11135-011-9558-2
    • Miguel Molina, María Blanca De; Hervás Oliver, Jose Luis; Miguel Molina, Mª Del Rosario De. (2012) The importance of creative industry agglomerations in explaining the wealth of European Regions. European Planning Studies, 8 (2), 1263 – 1280. 10.1080/09654313.2012.680579
    • Miguel Molina, María Blanca De; Miguel Molina, Mª Del Rosario De; Albors Garrigós, José. (2011) The Innovative Regional Environment and the Dynamics of its Clusters. European Planning Studies, 1 (19), 1713 – 1733. 10.1080/09654313.2011.614383
    • Segarra-Oña, Marival; Blanca de-Miguel-Molina; Maria de-Miguel-Molina. (2011) ANÁLISIS COMPARATIVO DE LAS ACCIONES DE POLÍTICA INDUSTRIAL DE LA COMUNIDAD VALENCIANA Y DE CATALUÑA, PARA EL AÑO 2010, A PARTIR DE SUS ESTATUTOS DE AUTONOMÍA Y SUS PRESUPUESTOS. Revista d’Estudis Autonòmics i Federals (13)341 – 372. 
    • Blanca de Miguel Molina; María de Miguel Molina; Mariela Rumiche Sosa. (2011) Does Luxury Indicate Sustainability? An Analysis of the Maldives. Electronic Journal Of Business Ethics And Organization Studies, 1 (16), 21 – 32.
    • Miguel Molina, María Blanca De; Carrión García, Andrés; Carot Sierra, José Miguel. (2011) El conocimiento de las relaciones laterales en las organizaciones. RACV Digital, 211, 1 – 22.
    • Miguel Molina, Mª Del Rosario De; Martínez Gómez, Mónica; Miguel Molina, María Blanca De; Ribes Giner, Gabriela. (2011) A quantitative study on mobile services aimed at children and self-regulation in Spain. Quality & Quantity3 – 14. 10.1007/s11135-011-9558-2
    • Blanca De-Miguel-Molina; Vicente Chirivella-González; Segarra-Oña, Marival; Maria De-Miguel-Molina. (2010) Los clusters de la Comunidad Valenciana, de la madurez al declive, ¿Antes de la crisis económica?. Anales de la Real Academia de Cultura Valenciana, 85, 159 – 194.
    • María de Miguel Molina; Segarra-Oña, Marival; Blanca de Miguel-Molina. (2010) LA SUCESIÓN EN LA EMPRESA FAMILIAR VALENCIANA: 1358-2010. SABERES: Revista de estudios jurídicos, económicos y sociales. (8)1 – 22.
    • Segarra-Oña, Marival; Blanca de Miguel Molina. (2009) Evaluación de la concentración industrial sinérgica. Propuesta metodológica y aplicación a un sector industrial. TEC Empresarial, 1 (3), 65 – 72.
    • Blanca de Miguel Molina. (2008) El sector industrial en la Comunidad Valenciana. Anales de la Real Academia de Cultura Valenciana, 83, 13 – 82.
    Chapters
    • de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Catalá-Pérez, Daniel. (2022). La sostenibilidad del taxi ante las plataformas digitales de transporte. Empresa, Estrategia y Sostenibilidad. Homenaje al Profesor Enrique Claver Cortés (95 – 122). Publicacions Universitat d’ Alacant. 978-84-1302-1713
    • de-Miguel-Molina, María; Catalá-Pérez, Daniel; de-Miguel-Molina, Blanca; Santamarina-Campos, V.. (2022). The Missing Link Between Dark Tourism and Tourism Management. Tourism Risk: Crisis and Recovery Management (221 – 238). Emerald. 9781801177092
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Rafael Boix-Domenech. (2021). Introduction: Music, from Intangible Cultural Heritage to the Music Industry. Music as Intangible Cultural Heritage. Economic, Cultural and Social Identity (3 – 8). Springer. 978-3-030-76882-9
    • Santamarina-Campos, V.; de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Segarra-Oña, Marival. (2021). Challenges and opportunities for the use of indoor drones in the Cultural and Creative Industries sector. Culture and Tourism in a Smart, Globalized, and Sustainable World (50 – 68). Springer. 978-3-030-72468-9
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Rafael Boix-Domenech; Pau Rausell-Koster. (2021). The Impact of the Music Industry in Europe and the Business Models Involved in Its Value Chain. Music as Intangible Cultural Heritage. Economic, Cultural and Social Identity (9 – 25). Springer. 978-3-030-76882-9
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Cadrazco, Maryi; Jorge-Luis Juliao-Rossi; Rincón Díaz, Carlos Augusto. (2021). Financial inclusion of small firms: Informality, fintech solutions, and voids. Business Meets Technology 3rd International Conference (177 – 185). Editorial Universitat Politècnica de València. 978-84-9048-417-3
    • de-Miguel-Molina, Blanca; de-Miguel-Molina, María; Santamarina-Campos, V.; Barbara Hedderich. (2020). Classifying Museums by Their Use of Immersive Technologies. Business Meets Technology 2 (56 – 59). Shaker Verlag. 978-3-8440-7694-3
    • de-Miguel-Molina, Blanca; de-Miguel-Molina, María. (2020). THE SUSTAINABILITY OF CULTURAL AND CREATIVE MURAL SPACES. Cultural and Creative Mural Spaces. Community, Culture and Tourism of Uruguayan Contemporary Muralism and Other International Mural Spaces (209 – 211). Springer. 978-3-030-53105-8
    • Santamarina-Campos, V.; de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Carabal-Montagud, Maria-Angeles. (2020). Re-use of Intelligent Digital Content of Street Art in the Cultural and Creative Industries. Problems and Challenges. Business Meets Technology 2 (72 – 75). Shaker Verlag. 978-3-8440-7694-3
    • García-Ortega, Beatriz; Galán-Cubillo, Javier; de-Miguel-Molina, Blanca. (2020). How Spanish companies react in difficult times: a critic vIew. Business Meets Technology 2 (119 – 122). Shaker Verlag. 978-3-8440-7694-3
    • de-Miguel-Molina, María; Santamarina-Campos, V.; Martínez-Carazo, Eva María; de-Miguel-Molina, Blanca. (2020). Murals in North America. Cultural and Creative Mural Spaces. Community, Culture and Tourism of Uruguayan Contemporary Muralism and Other International Mural Spaces (157 – 167). Springer. 978-3-030-53105-8
    • de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Santamarina-Campos, V.; Catalá-Pérez, Daniel. (2020). Challenges & Business Models for the Cultural and Creative Industries. Business Meets Technology 2 (88 – 91). Shaker Verlag. 978-3-8440-7694-3
    • García-Ortega, Beatriz; Galán-Cubillo, Javier; de-Miguel-Molina, Blanca. (2020). Automotive industry: sustainability vs obsolesce. Business Meets Technology 2 (80 – 83). Shaker Verlag. 978-3-8440-7694-3
    • Santamarina Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca; Segarra-Oña, Marival. (2019). The potential of street art. Obstacles to the commercialization of street art and proposed solutions. Smart Tourism as a Driver for Culture and Sustainability (179 – 192). Springer. 978-3-030-03909-7
    • de-Miguel-Molina, Blanca; Segarra-Oña, Marival. (2018). Creative Industries Needs: A Latent Demand. Drones and the Creative Industry. Innovative Strategies for European SMEs (37 – 58). Springer. 978-3-319-95260-4
    • Segarra-Oña, Marival; Peiró Signes, Angel; de-Miguel-Molina, María; Miguel Molina, María Blanca De. (2018). How Does the Spanish Hospitality Industry Envision Its Eco-Innovation Orientation?. Innovative Approaches to Tourism and Leisure (261 – 274). Springer. 978-3-319-67603-6
    • Miguel Molina, María Blanca De; Segarra-Oña, Marival. (2018). The Drone Sector in Europe. Ethics and civil drones. European Policies and Proposals for the Industry (7 – 33). Springer International Publishing. 978-3-319-71087-7
    • Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, María Blanca De; Segarra-Oña, Marival; de-Miguel-Molina, María. (2018). Importance of Indoor Aerial Filming for Creative Industries (CIs): Looking Towards the Future. Innovative Approaches to Tourism and Leisure (51 – 66). Springer. 978-3-319-67603-6
    • de-Miguel-Molina, Blanca; de-Miguel-Molina, María. (2018). EL MERCADO DE LOS DRONES Y SUS SERVICIOS EN EUROPA. Derecho de los drones (59 – 86). Wolters Kluwer. 978-84-9020-764-2
    • Miguel Molina, María Blanca De; Cunningham, Scott W.; Palop Marro, Fernando Ricardo. (2018). Emerging Networking Methods: Analyzing funding patterns and their evolution in two medical research topics. Innovation Discovery: Network Analysis of Research and Invention Activity for Technology Management (357 – 403). World Scientific Publishing Europe Ltd. 978-1-78634-405-2
    • Santamarina-Campos, V.; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; de-Miguel-Molina, María; de-Miguel-Molina, Blanca. (2018). Usability and Experience of the Creative Industries Through Heuristic Evaluation of Flight Software for Mapping and Photogrammetry with Drones. Drones and the Creative Industry. Innovative Strategies for European SMEs (99 – 114). Springer. 978-3-319-95260-4
    • Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival; Peiró Signes, Angel. (2018). Bibliometrics and Networks: Case of a Multinational Perspective on How Eco-innovation has evolved in Academic Literature. Innovation Discovery: Network Analysis of Research and Invention Activity for Technology Management (205 – 251). World Scientific Publishing Europe Ltd. 978-1-78634-405-2
    • Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival. (2017). Digital integration of the European Street Art: Tourism, Identity and Scientific opportunities. Tourism, Culture and Heritage in a Smart Economy (35 – 48). Springer. 978-3-319-47731-2
    • Segarra-Oña, Marival; Miguel Molina, María Blanca De; Santamarina Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María. (2017). Indoor drones for the creative industries: the importance of identifying needs and communication strategies for new product development.. TOURISM, ECONOMY AND ENVIRONMENT NEW TRENDS AND RESEARCH PERSPECTIVES (71 – 84). CHARTRIDGE BOOKS OXFORD. 978-1-911033-32-5
    • de-Miguel-Molina, María; Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, María Blanca De; Martínez-Carazo, Eva María. (2017). Balancing Uruguayan Identity and Sustainable Economic Development through Street Art. Murals and Tourism: Heritage, Politics and Identity (Heritage, Culture and Identity) (196 – 214). Ashgate/Routledge Taylor & Francis. 9781472461438
    • Santamarina Campos, Virginia; Carabal-Montagud, Maria-Angeles; de-Miguel-Molina, María; Miguel Molina, María Blanca De. (2015). Conclusions. Conservation, tourism and identity of Contemporary Community Art. Conservation, Tourism and Identity of Contemporary Community Art: A Case Study of Felipe Seade’s Mural «Allegory to Work” (294 – 308). Apple Academic Press, Taylor & Francis. 978-1-77188-418-1
    • de-Miguel-Molina, María; Miguel Molina, María Blanca De; Segarra-Oña, Marival. (2015). Chapter Fifteen. Guidelines to stimulate use and social enjoyment. Conservation, Tourism and Identity of Contemporary Community Art: A Case Study of Felipe Seade’s Mural «Allegory to Work” (278 – 293). Apple Academic Press, Taylor & Francis. 978-1-77188-418-1
    • Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival; Santamarina Campos, Virginia. (2015). Luxury Tourist Value Propositions through Natural Asset Protection: A Study of Small Island Developing States. SUSTAINABILITY, SOCIAL RESPONSIBILITY and INNOVATIONS in the HOSPITALITY INDUSTRY (299 – 316). CRC Press Taylor&Francis group. 978-1-926895-67-3
    • Miguel Molina, María Blanca De; Hervás Oliver, Jose Luis; de-Miguel-Molina, María; Rafael Boix. (2014). Beautiful Innovation: Understanding Management Innovation in the Spanish Arts, Heritage and Recreation Industries. Management Innovation (91 – 103). Springer. 978-3-319-03133-0
    • de-Miguel-Molina, María; Santamarina Campos, Virginia; Segarra-Oña, Marival; Miguel Molina, María Blanca De. (2014). Marketing places: highlighting the key elements for attracting mural-based tourism. Sustainable Performance and Tourism: A Collection of Tools and Best Practices (37 – 46). Chartridge Books Oxford. 978-1-909287-94-5
    • Miguel Molina, María Blanca De; Santamarina Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival. (2014). La gastronomía como patrimonio intangible desde una perspectiva interdisciplinar. Tourism and Environment: from the green tourism to the eco-innovation (1 – 1). Facultad de Turismo, Universidad de Málaga. 978-84-617-1232-8
    • Rafael Boix; Miguel Molina, María Blanca De; Hervás Oliver, Jose Luis. (2013). The Importance of Creative Services Firms in Explaining the Wealth of European Regions. Service Industries and Regions (387 – 406). Springer. 978-3-642-35800-5
    • Peiró Signes, Angel; Segarra-Oña, Marival; Miret Pastor, Luis Gaspar; Miguel Molina, María Blanca De. (2013). Analysing the determinants of better performance through eco management tools at the food industry. An empirical study.. EcoProduction and Logistics. Emerging Trends and Business Practices (2 – 20). Springer-Verlag. 978-3-642-23553-5
    • Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival. (2013). La empresa familiar agraria en la Comunidad Valenciana. El Derecho agrario valenciano y su aplicación a la empresa familiar agroalimentaria y los usos del suelo: aspectos jurídicos y económicos (259 – 274). Tirant lo Blanch. 9788490335192
    • Peiró Signes, Angel; Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival. (2013). Linking Ecotourism’s Opportunities and National Parks Protection through Geocaching . Methods and Analysis on Tourism and Environment (31 – 46). Nova Publishers, New York. 978-1-62417-824-5
    • Segarra-Oña, Marival; Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Peiró Signes, Angel; Miret Pastor, Luis Gaspar. (2013). Del sector agrario valenciano al sector industrial agroalimentario, análisis de indicadores de I+D. El Derecho agrario valenciano y su aplicación a la empresa familiar agroalimentaria y los usos del suelo: aspectos jurídicos y económicos (255 – 263). Tirant lo Blanch. 9788490335192
    • Miguel Molina, María Blanca De; de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival. (2013). Análisis del uso de la red social geocaching para destinos ecoturisticos. Las nuevas tendencias y tecnologías en la comercialización de productos turísticos. (313 – 328). Tirant Lo Blanch. 978-84-9033-903-9
    • Segarra-Oña, Marival; Peiró Signes, Angel; de-Miguel-Molina, María; Miguel Molina, María Blanca De. (2013). Crosslinking Eco-innovation in Service and Manufacturing. Sustainability Appraisal: Quantitative Methods and Mathematical Techniques for Environmental Performance Evaluation (105 – 124). Springer-Verlag. 978-3-642-32080-4
    • Miguel Molina, María Blanca De; Miguel Molina, Mª Del Rosario De; Mariela Rumiche Sosa. (2012). LUXURY RESORTS AND SUSTAINABLE TOURISM IN THE MALDIVES . Research Studies on Tourism and Environment (157 – 168). Nova Publishers. 978-1-61209-946-0
    • de-Miguel-Molina, María; Segarra-Oña, Marival; Miguel Molina, María Blanca De; Peiró Signes, Angel. (2012). ECOTURISMO: OPORTUNIDADES Y AMENAZAS DE LA PRÁCTICA DEL GEOCACHING EN ESPAÑA. Investigaciones en turismo. Estudio de casos (7 – 18). Editorial Académica Española. 978-3-8473-5937-1
    • Miguel Molina, María Blanca De; Hervás Oliver, Jose Luis; Miguel Molina, Mª Del Rosario De. (2012). Creative regions in Europe: exploring creative industry agglomeration and the wealth of European regions. Comparing high technology firms in developed and developing countries: cluster growth initiatives (65 – 79). IGI Global. 978-1-4666-1646-2
    • Miguel Molina, Mª Del Rosario De; Kasper Vilstrup Roldsgaard; Segarra-Oña, Marival; Miguel Molina, María Blanca De. (2012). A Proposal of a Business Model in the European Passengers Railway Sector to Reduce its Environmental Impact. Environmental issues in supply chain management – new trends and applications (237 – 250). Springer-Verlag. 978-3-642-23561-0
    • Miguel Molina, Mª Del Rosario De; Kasper Vilstrup Roldsgaard; Segarra-Oña, Marival; Miguel Molina, María Blanca De. (2011). CAPÍTULO 8. NUEVOS MODELOS DE NEGOCIO EN EL SECTOR FERROVIARIO DE DINAMARCA Y ESPAÑA Y SU IMPACTO MEDIOAMBIENTAL. Ferrocarril, turismo y sostenibilidad (127 – 140). Septem ediciones. 978-84-92536-68-9
    • Segarra-Oña, Marival; Maria de Miguel-Molina; Blanca de Miguel-Molina. (2010). LA INNOVACIÓN Y SU PROTECCIÓN: DE LA REGULACIÓN. El Derecho civil valenciano tras la reforma del Estatuto de Autonomía (657 – 673). Tirant lo Blanch. 9788498768381
    • Blanca de Miguel-Molina; Segarra-Oña, Marival. (2010). El impulso de la competitividad empresarial desde la estructura normativa regional. El caso de los Estatutos de Autonomía de la Comunidad Valenciana y Cataluña.. El Derecho civil valenciano tras la reforma del Estatuto de Autonomía (485 – 520). Tirant lo Blanch. 9788498768381
    Books
    • Piet Daas; Tennekes, Martijn; de-Miguel-Molina, Blanca; de-Miguel-Molina, María; Santamarina-Campos, V.; Florabela Carausu(2022). Web intelligence for measuring emerging economic trends: the drone industry. Publications Office of the European Union. 978-92-76-53307-8
    • Miguel Molina, María Blanca De; Hervás Oliver, Jose Luis(2012). Culture as a factor for economic and social innovation. Econcult. Creative Commons
    • Enrique de Miguel Fernández; Pedro Caja Meri; Blanca de Miguel Molina; María de Miguel Molina; Gabriela Ribes Giner; Segarra-Oña, Marival(2009). Pymes familiares. Un estudio en la provincia de Valencia. Cámara Comercio, Industria y Navegación Valencia. V-2259-2009
    • Blanca de Miguel Molina(2006). Análisis estratégico del sector del calzado en la Comunidad Valenciana. Comité Económico y Social de la Com. Valenciana. 84-689-5847-6
    Supervised Final Thesis
    • Vázquez-Illa Navarro, Javier. (2011). Evolución de los modelos de negocio de los Spas desde la perspectiva del ciclo de vida del producto y la economía de la innovación. de-Miguel-Molina, Blanca (dir.); Hervás Oliver, Jose Luis (dir.). Universitat Politècnica de València. SOBRESALIENTE (cum laude)
    • Amé, Ricardo Mario. (2010). Evaluación de la competitividad nacional del sector oleaginoso argentino de la soja y el girasol. Análisis de la influencia del mercado interno en su proceso competitivo y del impacto sobre éste generado por la mejora estructural con la profundización de la vía navegable del río Paraná. de-Miguel-Molina, Blanca (dir.); Miguel Fernández, Enrique De (dir.). Universitat Politècnica de València. SOBRESALIENTE CUM LAUDE 
    • Ribes Giner, Gabriela. (2009). Análisis de las variables organizativas que influyen en los procesos de fusión y adquisición de empresas. El caso de la industria auxiliar del automóvil. de-Miguel-Molina, Blanca (dir.); Miguel Fernández, Enrique De (dir.). Universitat Politècnica de València. SOBRESALIENTE CUM LAUDE
    • García Ortega, Beatriz. (2017). Strategy and Philanthropy, combining business and social objectives. A model for analysing the patterns of strategic philanthropy in companies. de-Miguel-Molina, Blanca (dir.); Chirivella González, Vicente (dir.). Universitat Politècnica de València. SOBRESALIENTE (cum laude) 

    2022

    BRAVO VILLAR, MARIA CRUZ ANÁLISIS COMPARATIVO DE MODELOS DE REDUCCIÓN DE EMISIONES DE CO2 EN EL TRANSPORTE MARÍTIMO
    2022 PUERTO ROJAS, STEPHANY LUCIA Diseño del modelo de negocio de una plataforma digital de mindfulness para Latinoamérica
    2022 ALMUDEVER GALAN, MIGUEL ANGEL Transforming fertility services into remote health care
    2021 VALBUENA PEREZ, HENRY DAVID Analizando oportunidades de negocio en pequeñas y medianas explotaciones agrícolas en Colombia
    2021 JURADO CARRERA, EMILY NICOLE ANALYSIS OF FACTORS FOR THE CREATION OF MOBILE APPLICATIONS FOR THE DECREASE OF FOOD WASTE
    2021 NIKUSHINA, INNA Diseño de un proyecto de turismo inclusivo para una entidad sin ánimo de lucro de Andalucía
    2021 GIRBES CASTELL, MERCE The transition process in Boatjump: past, present and future
    2020 HONG, XIN Business plan for a company in the lure market
    2020 SANCHIS PEREZ, NOEMI Designing a business model for an eco-friendly rural accommodation
    2019 MURGUI HERRERO, MIGUEL GUILLERMO DESARROLLO DE UN PLAN DE IMPLEMENTACIÓN DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL PARA LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA ESPAÑOLA
    2018 ZAKHARYAN, ARGISHTI Análisis de los modelos de negocio de periódicos digitales españoles
    2018 OBERST, REBECCA KATHARINA(*) Análisis y optimización del proceso de externalización estratégica en Siemens Healthineers AG
    2018 MEIDL, MATTHIAS BERND(*) Design and development of an innovative Business Model for vehicle communication interfaces within the automotive aftermarket
    2017 ROMERO GADEA, ANTONIO FEDERICO DISEÑO DE UN NUEVO MODEL DE NEGOCIO PARA EL MERCADO DEL MUEBLE Y DECORACIÓN EN CHILE
    2017 NUÑEZ FLORES, DIANA ALEXANDRA EL SISTEMA DE INNOVACIÓN NACIONAL COMO APOYO AL SECTOR DEL CACAO EN ECUADOR. ANÁLISIS Y PROPUESTAS DE MEJORA
    2017 GREIML, BIANCA CAROLIN(*) CONCEPTO PARA LA COLABORACIÓN GLOBAL EN EL CICLO DE VIDA DEL SERVICIO EN KRONES AG
    2016 SANCHEZ DE LA GUIA, LUCIA Un análisis de cómo las empresas incorporan el co-diseño en su Propuesta de Valor al Cliente
    2016 GRABNER, SIMONE Concepto de negocio para la creación de un local gastronómico en Valencia
    2015 MULLER, DENISE(*) Optimización de la prestación de servicio internacional – demostrado en el fabricante de productos industriales SICK AG
    2014 AVAZBEKOVA, MEERIM WATER AS SOCIAL AND ECONOMIC RESOURCE. RESOLVING QUESTIONS ABOUT SHARING WATER IN CENTRAL ASIA
    2013 JIMENEZ TORRES, AROHA TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN EN EL ÁMBITO DE LAS INSTITUCIONES CULTURALES DE LA CIUDAD DE VALENCIA. APLICACIÓN A LOS MUSEOS DE LA CIUDAD DE VALENCIA
    2012 GARCIA ORTEGA, BEATRIZ ANÁLISIS COMPARATIVO DE LA FILANTROPÍA ESTRATÉGICA DE LAS EMPRESAS ESPAÑOLAS, DIFERENCIAS EN BASE A LOS OBJETIVOS QUE PERSIGUEN CON SUS ACTUACIONES FILANTRÓPICAS
    2012 GONZALEZ-BARRANCA CANOS, FRANCISCA DE PAULA INNOVACIÓN EN LA INDUSTRIA CREATIVA DE RESTAURACIÓN Y CONSERVACIÓN. APLICACIÓN A LOS DEPARTAMENTOS DE RESTAURACIÓN Y CONSERVACIÓN DE LOS MUSEOS A NIVEL MUNDIAL
    2010 RUMICHE SOSA, MARIELA ELIZABETH SUSTAINABLE TOURISM IN LUXURY RESORTS: CAN LUXURY GO HAND IN HAND WITH SUSTAINABILITY?
    2010 ALLARD DE LANDA, JAVIER OPORTUNIDADES EN CHINA PARA LA INDUSTRIA MEXICANA DE TECNOLOGIAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN (TIC)
    2010 RODRIGUEZ TREVIÑO, JORGE EDUARDO ANÁLISIS COMPARATIVO DE LOS SERVICIOS DE TELEFONÍA MÓVIL EN CHINA Y MÉXICO

    (*) Doble Titulación MUGEPS

    2022

    ABARCA CHACON, VIRGINIA ANALISIS DE LOS SECTORES MAS AFECTADOS POR EL AUMENTO DE LA INFLACION EN LA CIUDAD DE CUENCA
    2020 MERCADAL, INES LAURE MARIE El impacto de las micro-finanzas en el desarrollo de los países emergentes
    2019 ANDREU MARTINEZ, ALICIA Los retos de las startups a lo largo de su ciclo de vida
    2016 BARRANCO BLAZQUEZ, MARIA DE LOURDES Modelos de negocio de teatros de la ciudad de Valencia.
    2014 GOMEZ CANO, FEDERICO OPTIMIZATION OF THE SPACE FOR THE SUPPLYING WAREHOUSE PRODUCTS IN THE COMPANY INDITEX ( SPAIN ELCHE): APPLYING STRUCTURES USING BIONICS
    2014 MARTINEZ MIR, LUCIA Análisis estratégico del subsector del mueble en la Comunidad Valenciana
    2014 MARIN VILLAR, PAULA Análisis estratégico del subsector cerámico en la Comunidad Valenciana
    2009 CASTILLEJO OROZCO, OCTAVIO INVESTIGACIÓN SOBRE LA CRISIS ALIMENTARIA: CAUSAS, CONSECUENCIAS Y POLÍTICAS DE RESPUESTA